Od Istre do Boke Kotorske

Od Slavonije do Dalmacije

 

 

Filatelija Nezavisne Države Hrvatske od 1934. godine do danas :
Specijalizirani za biljege Nezavisne Države Hrvatske, regularna izdanja, poštanske marke prve i druge emigracije : privatna izdanja i izdanja vlade Nezavisne Države Hrvatske u emigraciji.



 

Od Međimurja do Srijema

Od Zagorja do Sandžaka

 

 

 

Facebook eBay Delcampe aukcije hr Youtube Tik Tok eMail

 

Nezavisna Država Hrvatska

Što Bog da i sreća junačka. // Na ljutu ranu ljutu travu. // Ž.A.P.

 

Radio Krugoval :

 

 

Program internet radija “Krugoval”

 

Filatelija Nezavisne Države Hrvatske od 1934 do danas!

 

Vlada Nezavisne Države Hrvatske u emigraciji i HOP izdavali su službene marke do 1972. godine (po nekima do 1976. godine).

Privatna izdanja bila su djelo pojedinih domoljuba ili sličnih organizacija i udruga.

Pošto Nezavisna Država Hrvatska  nikada nije kapitulirala pred jugoslavenskim okupatorom je Nezavisna Država Hrvatska imala pravo da izdaje kao članica UPU-a poštanske marke. Pravno je Nezavisna Država Hrvatska bila okupirana, a sljednica jugoslavenske okupacije je Republika Hrvatska.

Svjetski poštanski savez (UPU) osnovan je 1874. godine u Parizu i jedna je od najstarijih svjetskih organizacija. Danas je više od 200 zemalja članica UPU-a.

Zato su ta izdanja vlade Nezavisne Države Hrvatske u emigraciji redovita i trebala bi biti u Michel katalogu.

Kapitulacijom pred silama Osovine 1941. godine prestala je postojati Kraljevina Jugoslavija, ali u katalogu Michela, primjerice, možete pronaći fantasy izdanja nekakve "jugoslavenske vlade u egzilu" iz Londona. Ista je stvar i sa zločinačkom SAO Krajinom, koja se također nalazi u Michelovim katalozima i koju nije priznala nijedna država svijeta, pa ni sama Srbija.

Cilj privatnih izdanja hrvatskih maraka bila je i promidžba Hrvatske, prikupljanje sredstava za razne domoljubne potrebe i akcije.

Filatelistička izdanja nisu prestala sa Republikom Hrvatskom, koju neki u hrvatskoj emigraciji vide kao sljednicu jugoslavenske okupacije. Naprotiv, nikad nije izašlo više maraka Nezavisne Države Hrvatske nego nakon 1990 godine.

 

Kupi ovdje :

Shop

 

Kupi ovdje :

Shop

 

Kupi ovdje :

Shop

 

Kupi ovdje :

Shop

 

Kupi ovdje :

Shop

 

Kupi ovdje :

Shop

 

Kupi ovdje :

Shop

 

Kupi ovdje :

Shop

 

Pri hrvatskoj vladi u Buenos Airesu i Madridu djelovala je Hrvatska izvještajna služba s filatelističkim odjelom koja je dizajnirala i izdavala marke.

Primarni cilj izdavanja maraka bilo je prikupljanje sredstava za razne namjene.

Te marke nastoje otrgnuti od zaborava pojedine događaje iz dalje i bliže hrvatske prošlosti, ujedno ukazujući na težnje hrvatskog naroda za vlastitom samostalnošću i istovremeno vodeći tihi rat protiv komunizma.

Simboli i slike na poštanskim markama u emigraciji pobuđuju domoljubne i antikomunističke osjećaje.

Izdavačko poduzeće "Domovina" iz Madrida upisuje u svoje kataloge sva izdanja vlade Nezavisne Države Hrvatske u iseljeništvu do 1975. godine.

Prvo izdanje iz 1964. uredio je dr. Branko Marić, a drugo 1976. Višnja Pavelić, kći Poglavnika dr. Ante Pavelića.

Marke su prodavane trgovcima markama u SAD-u, Kanadi, Južnoj Americi i Zapadnoj Europi koji su ih dalje distribuirali diljem svijeta.

Tako su neke marke dospjele i u tada jugo-srpsku okupiranu Hrvatsku.

Glavni distribucijski centri bili su u Buenos Airesu, Madridu i Damasku u Siriji, gdje su se nalazili i uredi hrvatske vlade u iseljeništvu.

Marke su se tiskale, prodavale, kupovale i skupljale. Nitko na svijetu ne izdaje marke bez dobrog financijskog poslovanja, bez obzira na to u koje će se svrhe dobiti koristiti.

Privatna izdanja su na primjer izdanja HSS-a, Hrvatskog filatelističkog društva iz Sydneya, londonskog lista "Nova Hrvatska", hrvatskih franjevaca iz Pennsylvanije i "Hrvatske socijalne skrbi" iz New Yorka, serije UPU-a, ptice, cvijeće, Mostar od 500 Kuna i još neke koje su izdale privatne ruke.

Pročitajte više o bogatoj filatelističkoj povijesti Nezavisne Države Hrvatske :

 

- Izdanja prve emigracije iz 1934. godine

Regularna izdanja :

- 1941
- 1942
- 1943
- 1944
- 1945
- Probe
- Posebna filatelistička izdanja

Lokalna izdanja :

- Alpenvorland Adria
- Banat
- Banja Luka
- Belišće
- Berane
- Boka Kotorska
- Brač
- Hvar
- Korčula
- Lastovo
- Međimurje
- OZAK
- Prinz Eugen Gau
- Rijeka / Kupa
- Sandžak
- Šibenik
- Split
- Sušak
- Ugljan
- Velika župa Dubrava
- Velika župa Rasa
- Zadar

Biljegi općina i gradova :

- Banja Luka
- Bjelovar
- Derventa
- Dubrovnik
- Granešinska Dubrava
- Hrvatska Mitrovica
- Hrvatski Karlovci
- Karlovac
- Koprivnica
- Kustošija
- Nova Gradiška
- Osijek
- Petrinja
- Petrovaradin
- Plehan
- Rajlovac
- Ruma
- Samobor
- Sarajevo
- Sinj
- Sisak
- Slavonski Brod
- Slavonska Požega
- Stara Pazova
- Stenjevec
- Sveta Klara
- Sveta Nedelja
- Šestine
- Tuzla
- Vinkovci
- Virovitica
- Vrapče
- Vrbovec
- Vukovar
- Zagreb
- Zemun
- Ostali biljegi

Sva druga izdanja :

- Biljegi
- Doplatne marke
- Dunav osiguranje
- Evropsko osiguranje
- Hitlerjugend
- Hrvatska Državna Željeznica
- Hrvatski Crveni Križ
- Inselpost
- Katolička crkva
- Marke za pristup SS diviziji
“Princ Eugen”

- Mirovinska zaklada namještenika
S.P.Ž.

- Mirovinski fond
- Monopol
- Muslimanska zajednica
- Nacionalna Obrana
- Njemačka Narodna Skupina
- Novinarska Mirovinska Naklada
- Obranbeni prirezi
- Porezne marke
- Porto marke
- Pristojba za putni fond
- Savez hrvatskih planinarskih društava
- Službene marke
- Sport
- Studentski fond
- Sudski biljegi
- Trake za kontrolu poreza na promet
- Trošarinski biljegi
- Vinjete
- Vojne marke
- Zagrebački električki tramvaj

- Neizdane marke
- Nepoznate marke


Izdanja nakon II. Svijetskog rata :

- "Alternativni hrvatski grb” i Velike Župe Nezavisne Države Hrvatske
- Australsko filatelističko društvo
- Bend Rammstein
- Borče! Misli na svoju majku!
- Čuvaj se Jugoslavena!
- Erich von Däniken
- Fantazijska izdanja i falsifikati
- Fazlagića kula
- Hrvatska jela
- Hrvatske Obrambene Snage (HOS)
- Hrvatski Franjevci
- Hrvatski navijaći
- Hrvatski Sandžak
- Hrvatski zračni asovi
- Izdanje vlade Nezavisne Države Hrvatske u emigraciji
- Kralj Tomislav II. i kraljica Irena (1941 - 1943) Nezavisne Države Hrvatske
- Muslimani u vojsci Nezavisne Države Hrvatske
- Nezavisna Država Hrvatska : Krajobrazi
- Njemačka vojna udruga "Handschar" (Handžar)
- “Omoti” 1993
- “Omoti” 1994
- “Omoti” 2020
- “Omoti” 2024
- Papa Ivan Pavao II.
- Povijest Hrvata
- Povijesna karta
- "Republika Hrvatska" iz 1971. godine
- Sandžak, 2024
- “Slava Ukrajini” / "Putler"
- Sva druga izdanja emigracije Nezavisne Države Hrvatske
- Tifusar i šumski bandit Josip Broz Tito
- Ustaša
- Velika Smradija
- Zvonimir Boban

Interesantno :

- Cenzura u Nezavisnoj Državi Hrvatskoj
- Dionice
- Hrvatska Državna Banka
- Izdanja jugo-srpskog okupatora Nezavisne Države Hrvatske
- Izložba : Borba ujedine Evrope na istoku
- Lutrija
- Pečati Nezavisne Države Hrvatske
- Poštanski troškovi
- Pošta u radnim logorima
- Razglednice

Dizajneri poštanski maraka :

- Antonini, Otto
- Horvat, Radoslav
- Kirin, Vladimir
- Kočiš, Volođa
- Kocmut, Božidar
- Režek, Ivo
- Seizinger, Karl
- Vulpe, Milan

 

 

Cajke : primitivna srpska glazba koja ima cilj Hrvatima uništiti vlastiti jezik!

Fenomen cajki je dugo prisutan u javnom prostoru: Već preko desetljeća širi se hrvatskim klubovima i javnim prostorima, brže nego crack onima u Comptonu. Beogradski glazbeni kritičar P. Luković 1994. u The Economistu opisao je turbofolk kao „odvratnu mješavinu hip-hopa, techno ritmova, staromodne disko glazbe, arapskog zavijanja i bosanskih ljubavnih pjesama“.

Jedan njemački tekst o cajkama naslovljen je “Musik für idioten”; glazba za idiote. Rambo Amadeus, srpski pjevač koji je na Novu godinu 1992. usred Beograda pred punom dvoranom poslao publiku u neku stvar i rekao da neće pjevati dok se granatiraju hrvatski gradovi i uništavaju Dubrovnik i Vukovar, izvorni je tvorac kovanice “turbo folk”, a mogao ga je nazvati i “horror folk”. On je rekao, “Turbo folk je gorenje naroda. Svako pospješivanje tog sagorijevanja je turbo folk, razbuktavanje najnižih strasti kod homo sapiensa”. Cajke i razbijanje flaše o glavu idu zajedno kao budala i šamar.

 

No po prvi put se netko usudio reći – dosta je toga. To je pulski gradonačelnik Filip Zoričić.

Gradonačelnik brani svoju odluku time da grad ima pravo odlučiti kome će iznajmiti dvoranu. Neki smatraju da nema pravo određivati tko će što slušati, a neki pak – naravno, prvi SDSS i Milorad Pupovac – smatraju da je to “nacionalizam”, ustaštvo, strah od “srpskog kulturnog utjecaja”. Kad bi i bilo ovo potonje, prije bi se moglo govoriti o nekulturnom utjecaju: Cajke jesu određena “subkultura”, ali povezana s niskom razinom kulture publike i izvođača. Istina, svatko ima pravo slušati što želi. Ali u svojoj kući, ako je dobro izolirana, da se to ne čuje na ulicu, jer se tu može govoriti o zvučnom zagađenju. Neki su se žalili i na “buku ckrvenih zvona”, kao preglasna su im i čuju se rano ujutro dok spavaju. Naravno da ti prvi ustaju u obranu prava na zavijanje cajke kroz otvoren prozor BMW-a u 4 ujutro.

 

Od periferije do centra.

Kad se govori o femomenu cajki, treba se zapitati: Kako je jedna prezrena subkultura od margina društva došla do mainstreama? U Jugoslaviji, “cajke” su se slušale u zadimljenim krčmama daleko na periferiji, tamo su se skupljali ljudi s margina društva, polusvijet povezan s kriminalom i prostitucijom. Biti viđen na takvim mjestima značilo je biti obilježen kao osoba niske kulturne i civilizacijske razine, to bi vas obično diskvalificiralo iz bilo kojeg boljeg i utjecajnijeg društva samo po sebi. Jednostavno, bilo je društveno neprihvatljivo.

Cajki nije bilo ni na javnim televizijama, niti su se izvodile na radiju, iako su “narodnjaci” bili prilično popularni. Teško je reći je li to istina, ali navodno je Tito osobno to zabranio, zbog imagea države kao kulturne i civilizirane, do čega mu je od šezdesetih na dalje bilo prilično stalo. Želi je biti ugledni svjetski lider, a cajke na javnoj TV bi mu taj ugled kvarile, smatrao je.

Lako je moguće da je tako: Teško da bi tko drugi mogao srediti da “narodnjaci” ostanu u svom getu. Kasnije je uveden i “porez na šund”, prvenstveno kao sredstvo borbe protiv “politički nepoćudnih” bandova (npr. Riblje čorbe, jer su Boru Čorbu ispravno pročitali kao antikomunista), no zahvatio je, Bogu hvala, i “cajke”. Naravno, kazete su se prodavale…  Ima li razloga, ako im je SFRJ udarila porez na šund, da to mi ne uradimo? Potez će netko možda smatrati spornim, i naravno postoje mogućnosti zloupotrebe, ali smatram da ideja u osnovi nije loša.

Na stranu Pupovčevo kmečanje, naravno da će oni reći da je zabrana cajki “udar na ugroženo srpstvo” i “strah od Balkana”. No ako je to “kultura” koju Srbija nudi svijetu, onda bolje da ne nudi ništa. Osobno, i danas volim čuti EKV pa i spomenutog Boru Čorbu, iako je potonji četnik, no valja razlikovati djelo kao takvo i osobu koja stoji iza njega. Kod Bajage je malo drukčije, zabavljao je srpske vojnike tijekom rata, pa čisto zato smatram da njegovim koncertima nije mjesto u Hrvatskoj, nisu ni na zapadu nikad nakon rata dozvolili nastupe glazbenicima koji su svirali za naciste, iako je njegova glazba posve OK.

 

Mafija i cajke.

Brena je međutim ne samo šund, nego je i pjevala četnicima dok su klali oko Brčkog. Unatoč tome je rado viđen gost u Hrvatskoj. “Jer pjeva o ljubavi” i ne o politici. S druge strane, Marku Perkoviću Thompsonu, hrvatskom branitelju koji je i te kako zaslužan za podizanje morala našoj vojsci tijekom rata, mjesta ne samo da nema u Srbiji, nego često ni u Hrvatskoj. Na njegove koncerte su često odlazile jake snage Indexa kako bi negdje u gomili našli neko slovo U, pisala su se pisma gradonačelnicima gradova u Njemačkoj i Austriji gdje je trebao nastupati kako bi ga se denunciralo kao ustašu i fašista, i kako bi se isposlovala zabrana nastupa. Pupovčeva ekipa je isto pisala takva pisma. Sad kmeče, “nedemokratski je zabranjivati”, “to je stvar ukusa”, “tko ima pravo određivati drugima što će slušati”. Pa gospodo, nema. Nemojte ni vi drugima. Ne sviđa vam se Thomopson? Nemojte ići na njegove koncerte, jednostavno je. Ne morate ga slušati, nitko vas ne tjera. Nisu “Čavoglave” “Po šumama i gorama” da se uče po osnovnim školama.

 

No kod “cajki” postoje dva dodatna problema.

Prvo, one su simptom balkanizacije i kulturnog propadanja Hrvatske. Estetika cijelog tog “glazbenog žanra”, nazovimo ga tako – iako osobno smatram da je to više poremećaj – se da sažeti u jednu riječ – vulgarnost. Estetika turbofolka je estetika provincijskog kupleraja i zadimljene seoske birtije. Žene su svedene, slično kao u gangsta-rapu, na komade mesa, a nedavno se ponižavanjem žena u tom žanru – koji korijene vuče iz Turske više nego iz Srbije – pozabavila Ana Ninković, studentica Fakulteta dramskih umjetnosti u Beogradu, napravila je kompilaciju popularnih balkanskih pjesama u kojima se prikazuje ponižavanje žena i nasilje nad njima. Radi se, naravno, prvenstveno o žanru “turbofolka”: Pravobraniteljica, inače jako osjetljiva na sve i sve ostalo, se na takve stvari baš ne obazire. Doduše slično je i s nekim drugim žanrovima, poput gangsta rapa, ali oni bar imaju nešto urbanog štiha kojeg “cajke” jednostavno nemaju. Od žene se očekuje da izgleda i ponaša se kao jeftina moldavska prostitutka. Od muškaraca se očekuje da izgledaju i ponašaju se kao balkanski mafijaši. Eksplozija turbofolka devedesteih je obilježila povratak Srbije u opanke iz nekog poluciviliziranog stanja u koje su došli do osamdesetih. Sad se to nudi nama, i s velikim uspjehom. Cajke, donedavno povezane s ruralnim tematikama u tekstovima i glazbenim izričajem koji je bio prezren i u boljim društvenim krugovima i u Srbiji, sad su metestazirale pa se nudi cajka-trap, podjednako vulgaran i krkanski, ali s daškom urbanosti.

U svakoj verziji, turbofolk je poguban i zatupljujući. Istina, to često masovna kultura i jest, no spram drugih trash-žanrova cajke su kao heroin spram trave i pive. One jednostavno razaraju mozak konzumenta.

Drugi je ono što Pupovac smatra “strahom od balkanskog kulturnog utjecaja”. Ne radi se o tome, radi se o tome da je ta nazovimuzika bila pogonsko gorivo srpske agresije na Hrvatsku. Dok je hrpama ukradenog novca dovodila turbofolk pod svjetla reflektora iz opskurnih mjesta na kojima je nastao, srbijanska kriminalna elita stvarala je i paravojne organizacije poput Bijelih orlova, Ravnogorskih četnika i Arkanovih Tigrova. Srpska mafija, cajke, i agresija na Hrvatsku su povezani i isprepleteni i nemoguće ih je razdvojiti. Cajke mogu pjevati o nesretnoj ljubavi, ali cijeli žanr kao takav je u samim temeljima agresije na Hrvatsku.  Turbo folk je uvijek prikriveno radio za “srpsku stvar”, uvijek je u osnovi bio jedan segment šire slike velikosrpstva, i kad je naoko bio apolitičan. Ponekad je i otvoreno bio u službi ratnog huškanja, kao u slučaju Baje Malog Knindže ili “Jandrinog jata”.

Brojni srpski turbofolk izvođači javno su podupirali Miloševićevu politiku u devedesetima. Među najkontroverznijima je bila Ceca, supruga ratnog zločinca Arkana, koja je tijekom rata dizala moral četničkoj vojsci. Njihov brak je bio srpski pandan kraljevskog vjenčanja u Srbiji, i na simboličnoj je razini povezao dvije stvari koje su definirale Srbiju tog vremena – mafiju i cajke. Velikosrpski ratni zločinac, mafijaš, nasilnik s tribina, suradnik tajne policije oženio je polupismenu, neobrazovanu pevaljku iz ruralnih dijelova Srbije, a narod je to “omađijano” gledao. Taj visoko toksični spoj uništio je srpsku kulturu, ona se nikad nije oporavila. Srbija vrhunskih intelektualaca i umjetnika, poput Bogdana Bogdanovića, građanska Srbija, više ne postoji. Uništila ju je cajka, koja je apsoribirala sve – i srpsku mafiju, i politiku, i kulturu. Estetika cajke, estetika kiča i vulgarnosti, nasilja i alkohola, droge i oružja, prožela je i redefinirala sve u Srbiji, iako se, ironično, danas u Beogradu cajka sluša manje nego u Zagrebu.

Kao što je uništila Srbiju i vratila je iz građanskog odijela nazad u opanak i uniformu, tako će sasvim sigurno pošast cajki imati katastrofalne posljedice za Hrvatsku, i ne samo na kulturnom planu – kultura je temelj i politike i svega ostalog. Ostat će, kao u Srbiji, samo u kulturnom pogledu spaljena zemlja.

Cajke su prodor velikosrpstva u Hrvatsku, nastavak rata “drugim sredstvima”, loše zakamufliran. No to čak i nije najgore. Opijati, oružje, primitivizam, sve je to marginalno. Turbofolk kao sam žanr ima strahovitu razornu moć za društvo i kulturu koja mu se oda, i to je još jedan važan razlog zašto mu nema mjesta u Hrvatskoj.

 

 

Srpski akademik Dobrica Ćosić (lijevo) u svojoj knjigi “Deobe” o svojim Srbima na stranici 135 kaže :

- „Mi lažemo da bismo obmanuli sebe, da utešimo drugoga; lažemo iz samilosti, lažemo iz stida, da ohrabrimo, da sakrijemo svoju bedu, lažemo zbog poštenja.

- Lažemo zbog slobode.

- Laž je vid srpskog patriotizma i potvrda naše urođene inteligencije.

- Lažemo stvaralački, maštovito, inventivno.“

- „Laž je srpski državni interes.“

- „Laž je u samom biću Srbina“.

- „U ovoj zemlji svaka laž na kraju postaje istina.“

- „Srbe je toliko puta u istoriji spašavala laž…“

Dobrica Ćosić u svojoj knjigi “Deobe”, (Otokar Keršovani, Rijeka, 1977.) na stranici 168 piše :

- "Šteta je što se u Srbima, kroz šest stotina godina robovanja pod Turcima, do neverovatnih razmera razvila neka poznata svojstva robova. U njihovoj nacionalnoj etici,na rang-listi vrlina, posle hrabrosti odmah dolazi laž. Kapetan F., naš stručnjak za njihovu istoriju, priznaje da ne zna nijedan drugi narod koji je u nacionalnim i političkim borbama umeo tako uspešno i srećno da se koristi sredstvima obmanjivanja, podvaljivanja i laganja svojih protivnika i neprijatelja kao što su to umeli Srbi. Oni su pravi umetnici u laži."

 

Ima i A. G. Matoš nešto o Srbima reći : “Srbima je laž od Boga.”

U Finskoj se i dan danas kaže : “Lažes kao Srbin”.

Veliki crnogorski domoljub dr. Sekula Drljević piše u “Balkanski sukobi 1905-1941”: "Riječ podvala ni u jednog drugog naroda u susjedstvu ne postoji, ali nitko ne može tako podvaliti kao što to umije Srbin!"

Srpska predsjednica Helsinškog odbora Srbije Sonja Biserko kaže : "Cijela srpska povijest je laž!"

Srpski “istoričar” Živko Andrijašević je jednom rekao : "Mi kada falsifikujemo ne radimo to po malo, mi krečimo sve”.

Patrijarch Bartolomej Srbima : "Živite već 800 godina u lažima!"

Sigmund Neumann zapisao je: “Povjest Srbije je beskrajna borba opterećena nasiljem i laži, bez granica, nepoznata među civiliziranim zemljama. U toj borbi u kojoj su laž, prijevara, izdaja, osveta, ubojstva, zločini, priznati kao normalno pravilo ponašanja. Tako su rasle srpske generacije i četništvo, kao istomišljenici generala Mihajlovića, pa se može bez muke razjasniti ta politička banda!”

“Uz američke i evropske laži, ravnopravno, ali sramnije i besmislenije su srpske laži u režiji Slobodana Miloševića, a koje raznose i umnožavaju generali, političari i novinari: okupacija Kosova tumači se odbranom državne celine i suvereniteta. U porušenoj, obogaljenoj i poraženoj Srbiji sa hiljadama ubijenih i ranjenih, proglašava se nacionalna pobeda. Farsa za farsom! Nadrealizam istorije". Dnevnik Dobrice Ćosića, u noći kada je NATO obustavio bombardiranje Jugoslavije.

1871. godine je srpski književnik Milan Milicević napisao : "Ne mogu naši potomci znati istinu o nama, jer je mi i ne kazujemo, nego izlažemo što nam podmiruje račun"

U Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini i Crnoj Gori je poznata izreka : “Nema nitko što Srbin imade, pogotovo kad od Hrvata jezik, teritorije i povijest ukrade i uz to još i debelo slaže!”.

 

 

TRANSPONDER - 10. TRAVANJ :

 

Poslušajte bendove :

Transponder
(Electronic Body Music, Anhalt EBM, Dark Electro)

Ton Agram
(Rhythmic Industrial, Oldschool Industirial, Drum N´ Bass)

[ Otisak ] [ Izjava o privatnosti ] [ Opći uvjeti poslovanja ] [ Pravo na odustanak ] [ Poštarina ]


Flag Counter 


Želite prodati biljege Nezavisne Države Hrvatske, poštanske marke prve i druge emigracije : privatna izdanja i izdanja vlade Nezavisne Države Hrvatske u emigraciji?

Kontaktirajte nas :

Facebook eMail

Ova stranica koristi kolačiće. Ako i dalje ostanete na ovoj stranici, prihvaćate našu upotrebu kolačića.

Izjava o privatnosti Prihvati